Augame kartu: psichoedukacinių veiklų ciklas vaikams

Vaikų emocijų saplvos.

Vaikystė – tai laikas, kai smalsumas ir noras pažinti pasaulį yra didžiausi. Šiuo laikotarpiu socialinis darbas su vaikais įgauna ypač didelę reikšmę, padedant jiems augti laimingais, pasitikinčiais savimi ir sėkmingais asmenimis. Vienas iš pagrindinių socialinio darbuotojo uždavinių – ugdyti vaikų socialinius įgūdžius, kurie yra būtini sėkmingam gyvenimui. Šie įgūdžiai apima gebėjimą bendrauti (klausytis, kalbėti, užduoti klausimus, išreikšti mintis ir jausmus), bendradarbiauti (dirbti komandoje, dalintis idėjomis, siekti bendrų tikslų), spręsti konfliktus taikiomis priemonėmis, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus ir pasitikėti savimi bei savo gebėjimais.

Siekiant bendrų tikslų Šeimos gerovės skyriaus socialinė darbuotoja Ina Gadliauskienė ir psichologė Lina Ugnė Novikienė vykdė psichoedukacinius užsiėmimus vaikams Karmėlavos seniūnijoje. Dalyvauti veiklose buvo kviečiami Karmėlavos B. Buračo gimnazijos pradinių klasių mokiniai, bei Karmėlavos lopšelio-darželio „Žilvitis“ vaikai. Organizuojant psichoedukacines veiklas, taikytos įvairios užduotys grupėse, skatinančios vaikų bendravimą, bendradarbiavimą, gebėjimą priimti kitų nuomonę.

Lektorės ir vaikų bendra nuotraukaŠiuolaikiniame pasaulyje, kai vaikai vis dažniau praleidžia laiką internete, ypač svarbu juos mokyti saugiai elgtis virtualioje erdvėje. Atsižvelgiant į šį poreikį, pavasarį buvo organizuota psichoedukacinė veikla, skirta skatinti jaunimo skaitmeninį raštingumą. Su B. Buračo gimnazijos pradinių klasių mokiniais vyko užsiėmimai, skirti saugaus elgesio internete tematikai. Užsiėmimų metu mokiniai aktyviai dalyvavo diskusijose apie įvairius internetinius pavojus, tokius kaip kiberpatyčios, melagingos naujienos ir asmeninės informacijos vagystės. Praktinė dalis mokinius įtraukė žaidimų forma, kurių pagalba vaikai įtvirtino žinias apie saugų slaptažodžių kūrimą, išmoko atpažinti sukčiavimo bandymus ir sužinojo, kaip apsaugoti savo asmeninę informaciją socialiniuose tinkluose. Filmo peržiūra padėjo suprasti, kaip socialiniai tinklai gali paveikti emocijas ir elgesį, bei kodėl svarbu riboti laiką prie ekranų. Jaunieji interneto naudotojai mokėsi kritiškai vertinti informaciją socialiniuose tinkluose, atpažinti melagingas naujienas ir netikras paskyras. Šio renginio tikslas buvo suteikti vaikams žinių apie saugų interneto naudojimą bei ugdyti atsakingą požiūrį į skaitmeninį pasaulį. Aktyvus dalyvavimas, diskusijos ir žaidimai padėjo vaikams ne tik geriau suprasti saugaus interneto naudojimo svarbą, bet ir įgauti pasitikėjimo savimi, priimant sprendimus skaitmeninėje erdvėje. Tokie užsiėmimai yra puikus žingsnis link saugesnės ir sąmoningesnės jaunimo ateities internete.

Lektorės ir vaikų bendra nuotraukaRudenio laikotarpiu įvyko psichoedukacinė veikla „Jausmų pasaulis“, kuri buvo puiki galimybė mažiesiems pažinti ir suprasti savo emocijas. Vaikystė – tai laikotarpis, kai formuojasi mūsų asmenybė, o emocijų atpažinimas ir tinkamas jų valdymas yra svarbi asmeninio vystymosi dalis.  Į renginį buvo pakviesti lopšelio-darželio „Žilvitis“ vaikai, kurie mokėsi atpažinti ir išreikšti įvairias emocijas, tokias kaip džiaugsmas, liūdesys, pyktis ir baimė. Veiklos tikslas – ugdyti vaikų emocinį intelektą, padėti jiems geriau suprasti save ir kitus. Veiklos metu vaikai ne tik dalyvavo kūrybinėse užduotyse, bet ir turėjo galimybę žiūrėti filmą apie emocijas, kuris padėjo jiems geriau suprasti, kaip įvairios jausenos pasireiškia kasdieniame gyvenime. Filmas skatino diskusijas apie tai, kaip emocijos gali paveikti mūsų elgesį ir kaip svarbu jas atpažinti bei tinkamai valdyti. Be to, vaikai žaidė žaidimą „Pavaizduok ir atspėk emociją“, kurio metu turėjo pavaizduoti įvairias emocijas, o kiti bandė atspėti, kokią emociją vaikas atvaizdavo. Šis žaidimas ne tik suteikė daug juoko ir smagumo, bet ir padėjo vaikams geriau įsisavinti emocijų atpažinimo įgūdžius.

Vaikų piešiniai apie emocijasDalyvaudami tokiuose užsiėmimuose, vaikai ne tik smagiai leido laiką, bet ir įgijo vertingų socialinių įgūdžių, kurie padės jiems sėkmingai integruotis į visuomenę. Šios veiklos skatino bendravimą, empatiją ir bendradarbiavimą, padėdamos vaikams suprasti, kad kiekvienas žmogus yra unikalus. Supratimas, kad kiekvienas žmogus yra unikalus ir turi teisę į savo nuomonę, padėjo jiems ugdyti toleranciją ir priėmimą. Mokydamiesi priimti skirtingas nuomones, vaikai ugdo toleranciją ir empatiją. Be to, dalyvaudami renginiuose, vaikai stiprino pasitikėjimą savimi, įgydami supratimą, kad jų nuomonė yra svarbi ir kad kiekvienas gali prisidėti prie bendros sėkmės.

Džiaugiamės bendradarbiavimu bendruomenėje ir nuoširdžiai dėkojame Kauno rajono viešosios bibliotekos Karmėlavos padalinio vyr. bibliotekininkei Daivai, B. Buračo gimnazijos pradinių klasių mokytojai Loretai, lopšelio – darželio ,,Žilvitis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojai metodininkei Elenai.

Nuoširdžiai dėkojame visiems mažiesiems edukacijų dalyviams, kurie taip aktyviai įsijungė į veiklas ir dalinosi savo mintimis!

*

Psichoedukacines veiklas organizavo ir įgyvendino – SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja darbui su šeimomis Ina Gadliauskienė ir psichologė Lina Ugnė Novikienė.

Straipsnį parengė socialinė darbuotoja darbui su šeimomis Ina Gadliauskienė.

Skip to content