Rudenį, įvairiausiomis spalvomis nusidažius medžių lapams, pats metas stabtelti ir pažvelgti į save, tuo pačiu persistruktūruoti ir pasikoreguoti savo dienos režimą, kad atostogų metu atgauta ir sukaupta energija kuo ilgiau būtų išlaikoma ir puoselėjama. Tad, šį mėnesį, tarp dviejų psichikos sveikatai svarbių tarptautinių dienų – Pasaulinės savižudybių prevencijos dienos rugsėjo 10-ąją ir Pasaulinės psichikos sveikatos dienos, minimos spalio 10-ąją, Šeimos gerovės skyriaus psichologės Neringa ir Lina Ugnė kvietė socialinio darbo specialistus dėmesio skirti psichikos sveikatos stiprinimui.

Psichikos sveikata – viena didžiausių ir kartu pažeidžiamiausių vertybių šiuolaikinėje visuomenėje. Psichikos sveikatą galima apibrėžti kaip emocinį ir dvasinį atsparumą, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Tai teigiamas gėrio jausmas, kuriuo remiasi tikėjimas savo bei kitų žmonių orumu ir verte (Pasaulio Sveikatos organizacija).

Taigi, šį mėnesį darbuotojai prisiminė ir išmėgino įvairius būdus, padedančius stiprinti psichinę sveikatą. Atrinkome pačius efektyviausius bei labiausiai įtraukiančius ir dalinamės jais kviesdami visus išmėginti įvairias meditacijas, relaksacijas, praktikas skirtas psichikos sveikatai išsaugoti ir stiprinti. Svarbu nepamiršti, kad gerai emocinei savijautai palaikyti būtina pamėgtas praktikas taikyti nuolat.

Arba išmėginti nemokamas, lietuviškas emocinės paramos programėles psichoemocinei savijautai gerinti išmaniuosiuose telefonuose. Tai profesionalių psichikos sveikatos ekspertų (psichologų, psichiatrų, mokslininkų ir kt.) bendradarbiavimo vaisiai, skirti psichikos sveikatos stiprinimui.

  • PAGALBA SAU – tai emocinės savipagalbos programėlė, kuri ne tik padeda stebėti savo būseną, bet ir suteikia informaciją, kur kreiptis ar nukreipti kitą, prireikus pagalbos. Programėlės tikslas – emocinio raštingumo, savipagalbos įgūdžių ir asmenybės atsparumo ugdymas.
  • ATSIPŪSK – tai dėmesingumo praktikų ir meditacijų rinkinys, kuris tau padės įveikti stresą, sušvelnins nemalonius emocinius išgyvenimus ar net fizinį diskomfortą bei skausmą.
  • RAMU – tai skubi pagalba panikos atakos metu, kuri visada su tavimi. Tuo pačiu tai ir kasdienis pagalbininkas mokantis nurimti, atsipalaiduoti. Čia lavinsite savipagalbos įgūdžius, kurie ilgainiui padės savarankiškai įveikti panikos atakas bei sumažinti nerimą.
  • PIKU – tai migdančios meditacijos, istorijos vaikams.

Atliekami moksliniai tyrimai vis garsiau įrodo fizinio aktyvumo ir judėjimo naudą žmogaus psichinei ir fizinei sveikatai. Knygoje “Miško maudynės” (Japoniškai Shinrin-Yoku) pristatomos miško maudynės, t.y. lėti pasivaikščiojimai miške kaip terapijos priemonė ir kalbama apie vaikščiojimo miške naudą. Čia aprašomi tyrimai rodo, jog miške nebūtina leisti daug laiko, užtenka vos poros valandų. Po dviejų valandų pasivaikščiojimo miške:

  • nerimas akivaizdžiai sumažėja;
  • miego trukmė padidėja 15proc., arba 54minutėmis;
  • tik vaikščiojimas miške didina gyvybingumą ir mažina nuovargį.

Kadangi vaikščiojimas pats savaime (ir mieste, ir miške) mažina nerimą, depresiją, pyktį ir sumaištį, darbuotojus jau nebe pirmą kartą kvietėme ir kviečiame prisidėti prie žingsnių iššūkio. Šįkart kviečiame sudalyvauti nacionaliniame judumo iššūkyje ir žingsniuoti už mūsų įstaigą: Kvietimas. Taipogi, nepamiršti atlikti ir mažų fizinio aktyvumo pertraukėlių darbe, pvz.: https://www.youtube.com/watch?v=YrlcsbdJjiA
Žinoma, kiekvienam žmogui yra svarbus bendravimas, bendrumo jausmas ir kolektyvo dvasia, tad džiaugiamės spalio 4 d. rytmetį kolektyve praleidę ir prisijungę prie „Atviros psichiatrijos mėnuo“ iniciatyvos – Psichikos sveikatos žinių olimpiados! Savo žinias psichikos sveikatos srityje, Kahoot programėlės pagalba, pasitikrino ir Šeimos gerovės skyriaus darbuotojos, ir mūsų mylimos senjorės. Olimpiados nuotaika ir bendrumas, netikėtumas, džiaugsmas žinant ar atspėjus atsakymą padovanojo puikų, nuotaikingą, diskusijų pilną laiką kartu, o už prizus patiems pačiausiems, dėkojame Olimpiados iniciatoriams ir rėmėjams: Psichikos sveikatos vadybos asociacijai, Valstybiniam psichikos sveikatos centrui ir Lietuvos Respublikos sveikatos ministerijai.

Atviros psichiatrijos mėnesio (APM) tikslas – psichikos ligų ir jų gydymo stigmos mažinimo iniciatyva, siekis supažindinti visuomenę su psichiatrijos sritimi, paskatinti žmones laiku kreiptis tinkamos pagalbos, praplėsti žinias apie psichiatrijos pasiekimus, atsikratyti išankstinių nuostatų ir vyraujančių mitų. Solidarizuojantis su metams atidėtomis Tokijo olimpinėmis žaidynėmis, šiemet APM paminėti pasirinktas formatas – Psichikos sveikatos žinių olimpiada, padedanti pažinti mūsų gabumus ir elgesį, atskleisti sukauptas žinias ir talentus, kurie dažnai kasdienybėje taip ir lieka nepastebėti. O juk žmogus – jautri būtybė, kuriai svarbus palaikymas, pritarimas, pripažinimas. Ši APM iniciatyva remiasi olimpiniu principu, kuris skelbia: svarbu dalyvauti, o ne laimėti! Tad, nuoširdžiai dėkojame visiems dalyvavusiems.

Kviečiame ir toliau būti atidiems ir jautriems savo ir kitų emocinei būklei, ir primename nemokamos psichologinės pagalbos ir paramos linijų kontaktus:

 

 

Informaciją parengė psichologės Neringa Sutkutė ir Lina Ugnė Novikienė

 

SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centras
Skip to content